Wednesday, 25 April 2018

Kalsium Terbaik Untuk Semua Golongan


Ostematrix merupakan pemakanan wajib seharian kita kerana kalsium banyak digunakan untuk pertumbuhan tulang dan gigi. Jika kita tidak mendapatkan kalsium yang cukup untuk aktiviti seharian kita, maka kalsium yang hendak digunakan akan ditarik dari tulang dan gigi. Ini akan menyebabkan tulang anda semakin rapuh dan gigi anda cepat rosak atau berlubang.

Terkejut ke?
Tapi itulah hakikatnya.

Jom kita berkenalan dengan ostematrix ni dengan lebih mendalam.
Bak kata orang,
Tak kenal maka tak jatuh hati.
Iye dok?



Ostematrix bukanlah hanya kalsium tetapi ianya juga mengandungi magnesium, vitamin D  dan mineral seperti zink, kuprum dan mangan.

"Kenapa ada semua benda ni? Kalau pil kalsium, kenapa tak kalsium aje semuanya?
Macam pil kalsium dekat farmasi diluar sana. Kan senang? Dapat kalsium banyak sikit."

Mesti ramai yang terfikir macam ni kan?

Tahu tak kenapa pil kalsium shaklee ada bahan selain kalsium?
Ini sebenarnya adalah untuk pelancaran penyerapan kalsium yang terbaik bagi tulang dan gigi.


Hah, dah nampak kan?
Kenapa shaklee tak buat ostematrix ni ada kandungan kalsium semata?

Pemilihan kalsium yang bagus dan terbaik adalah ia mestilah mengandungi gabungan kalsium + vitamin D + magnesium. Kehilangan salah satu dari tiga ini akan menggagalkan penyerapan kalsium dalam badan dan penyerapan kalsium ini menjadi tidak sempurna dan inilah puncaeteka yang mengambil kalsium tetapi berisiko mendapat penyakit batu karang.


Berhati-hati ye dalam memilih kalsium. Kaji dulu kandungan sebelum membuat keputusan untuk membeli pil kalsium

Kenapa Kak Marr cakap ostematrix ni untuk semua?
Sebab semua orang ada tulang dan gigi. Betul tak?
Kalau warga emas yang tak ada gigi pun, masih ada tulang untuk dijaga.
Betul ke tak?

So, semua orang memerlukan ostematrix ni. Tak kira berapa pun usianya.


"Kak Marr, saya dah amalkan minum susu anlene. Nak kena ambil juga ke?"

Pernah tak anda kaji, berapa banyak kalsium yang ada perlukan dalam sehari? Dan berapa banyak kalsium yang ada dalam susu yang anda minum sehari-hari tu? Tak kiralah anda minum susu apa pun.
Pernah tak kaji?


So, sebelum mengambil sebarang supplement untuk tulang. Pastikan 3 gabngan tadi tu ada dan pastikan berapa kalsium yang ada. Dan kira juga, samada cukup ataupun tidak pengambilan kalsium yang telah kita ambil dalam sehari berdasarkan jadual di atas ni ye.

Kalau tak cukup.
Pasti anda akan mendapat risiko-risiko ini.




Juka anda sayangkan tulang, gigi dan badan anda.
Buatlah pemilihan yang bijak dan terbaik.


Sebarang pertanyaan
Boleh terus hubungi
Kak Marr
011-33180074




No comments:

Post a Comment